Hoe service bepaalt wie leidend wordt in je markt

Weet je nog waar destijds de klantenservice zat van warenhuis V&D? 

In elke vestiging op de bovenste verdieping.

Ergens in een onduidelijk hoekje.

Ik weet ook nog hoe je bij dat loketje behandeld werd.

Eigenlijk was de service anti-service, bedoeld om het mensen zo moeilijk mogelijk te maken.

Met name natuurlijk de mensen die iets wilden ruilen of ergens over wilden klagen.

Inmiddels is service geen randverschijnsel meer, maar dé manier om voorsprong op te bouwen.

 

Een wasmachine kun je overal kopen, maar waar koop je zo’n looiïg geval?

Bij de website die belooft hem binnen één dag aan huis te leveren. 

En te installeren.

En de oude weer mee te nemen.

En dat ook nog met een glimlach.

En elk bekend merk en type is voorradig.

En omdat de prijs ook nog eens concurrerend is, weet je dat je niet uitgebreid verder hoeft te zoeken.

Nog niet zo lang geleden was een kapotte wasmachine een flink probleem.

Nu is een kapotte wasmachine niet meer dan een online bestelling van 10 minuten en de volgende dag staat er weer één te draaien.

 

Marketing zou je dus eigenlijk ook wel servicing kunnen noemen.

Voorsprong opbouwen met service die beter aansluit op de voorkeuren van de klanten die je aan wilt trekken.

Wie z’n service niet op orde heeft gaat omzet missen.

Met je idee positioneer je je, met je service laat je mensen kopen.

Verkopen is uit de tijd, het gaat nu om voorkeur opbouwen met betere service.

De service met die wasmachines begon al op de website.

Snel de juiste vinden, goeie prijs, makkelijke levering, en inderdaad volgende dag weer verder draaien.

 

En hoe gaat het op jouw website?

Het leveren van service begint al op je homepage.

Als je het daar al makkelijk maakt voor de bezoekers waar je je op richt, dan krijgen ze zin om je website verder te verkennen.

En worden meer bezoekers klant.

Als de meeste bezoekers binnen een paar seconden weer vertrekken, dan weet je dat je homepage vraagt om een andere benadering.

Wie zich oriënteert geeft de voorkeur aan een soepele afhandeling van een wens.

En websites die daar het beste in zijn, trekken de meeste klanten aan.

Bekijk je website eens door de bril van de bezoekers die je aan wilt trekken.

Wat wil je als bezoeker zoal ervaren?

En hoe zorg je ervoor dat je je bezoekers laat ervaren wat ze willen ervaren?

Marketing is voor steeds meer ondernemers eigenlijk niets meer dan dat.

Want wie zich oriënteert op een niet-alledaagse aankoop begint op online.

En wie online een wens het makkelijkste in vervulling laat gaan trekt de meeste klanten aan.

Voor welke wens wil je met je website de beste afhandelaar worden?


impactory  •  meer bereiken met je website