Hoe je met een duidelijker doel online meer kunt bereiken

Hoe blij word je van je online omzet? En wat doe je er aan om je online omzet te verbeteren?
Vaak zit de oorzaak van een teleurstellende omzet ergens anders dan het lijkt.
Eén ding is zeker: alle omzet die niet via jouw website binnenkomt, komt ergens anders binnen.

Heb je weleens een doel bereikt zonder te weten wat je doel is?

Waarschijnlijk niet. 

Want je kunt pas een doel bereiken als je weet wat je doel is.

Waar ga je heen als je niet weet wat je wilt bereiken?
Henk Westerhuis

Zonder doel beleef je wel van alles, maar wat bereik je eigenlijk?

Met een helder doel voor ogen kun je gerichte acties ondernemen.

 

Een doel is een bestemming in de toekomst dat je erg graag wilt bereiken.

Een doel geeft je motivatie om gerichte acties te ondernemen. 

Als je niet weet wat je wilt bereiken worden je acties weinig samenhangend, dus ook weinig effectief.

Pas als je je bestemming hebt bepaald kun je de route ernaartoe bepalen.

Een effectieve route richting je bestemming.

Doel en plan kunnen dus niet zonder elkaar.

Zonder motiverend doel geen effectief plan en zonder effectief plan bereik je geen doel. 

Without having a goal, it’s difficult to score.
Paul Arden

Eigenlijk weten we het natuurlijk wel, maar hoe zit het in dit kader met je website?

De meeste ondernemers hebben wel een website, maar hebben niet duidelijk voor ogen wat ze ermee willen bereiken.

En als je dat niet weet, dan kun je je website ook niet doelgericht afstemmen op je bezoekers.

Je zet er dan al snel van alles en nog wat op waarvan je denkt dat het niet verkeerd is.

Maar wat gebeurt er dan?

Circa tachtig procent van de bezoekers neust een paar tellen rond en vertrekt dan weer.

Je bezoekers weten waar je website ongeveer over gaat, maar ze worden er niet koud of warm van.

Je website triggert niet. Je bezoekers ervaren je website niet als dé oplossing.

Zonder duidelijk doel geen duidelijke website

Wie zich oriënteert geeft de voorkeur aan websites die zijn afgestemd op bezoekers met een specifieke wens.

Websites met een helder doel en een helder plan om bezoekers te verrassen en te inspireren.

Websites die gemaakt zijn om wensen vlot af te handelen.

Websites die bezoekers direct een goed gevoel geven, een dit-is-nu-precies-wat-ik-bedoel-gevoel.

Juist omdat je je marketing graag wilt uitbesteden aan je website moet je je website goed programmeren.

De juiste content en de juiste knoppen op de juiste plaats voor de gewenste interactie.

Dat kan alleen als je weet voor welk publiek je welke wens wilt afhandelen.

Als ondernemer wil je dat je bezoekers tot actie overgaan, dat ze op je linkjes en je knoppen drukken.

Dat ze je paden volgen die uiteindelijk zorgen voor meer bestellingen.

Websites die naadloos zijn afgestemd op een motiverend doel, trekken meer en betere bezoekers aan.

Een doelgerichte website ervaren je bezoekers vaker als dé website voor het afhandelen van hun wens.

If you can dream it, you can do it.
Walt Disney

Websites met een helder doel bouwen geleidelijk voorsprong op.

Een voorsprong ten opzichte van andere aanbieders met minder heldere doelen en een minder effectieve aanpak.

Elke succesvolle website begint dus met het bepalen van een doel.

Wat wil je met je website bereiken? 

Het bepalen van een doel betekent duidelijke keuzes maken.

Dat valt niet altijd mee (weet ik uit ervaring).

Het alternatief is vasthouden aan een website die voortdurend omzet weg laat lekken naar de concurrentie.


impactory  •  meer bereiken met je website