Waarom?

Je wilt dat meer bezoekers op je website actie ondernemen

Websites die beter inspelen op de voorkeuren van hun bezoekers bouwen voorsprong op.

Vrijwel iedereen oriënteert zich online.

Als je met je website niet bereikt wat je wilt bereiken mis je kansen.

Je bezoekers doen dan niet wat je wilt dat ze doen.

Ze ervaren kennelijk onvoldoende wat ze willen ervaren.

Maar hoe breng je hier verandering in?

Vanuit mijn interesse in communicatie onderzoek ik hoe je met websites beter kunt inspelen op voorkeuren van bezoekers.

Websites die bezoekers beter helpen om hun wens in vervulling te laten gaan trekken geleidelijk meer bezoekers aan, zowel via Google als via-via.

De volgende inzichten kunnen je helpen om verbeteringen op je website door te voeren.

Vuistregels bezoekersgedrag:

      1. Wie zich oriënteert op een niet-alledaagse aankoop begint vrijwel altijd online
        Websites bepalen dus vooral waar wensen worden afgehandeld.
      2. Wie je website bezoekt heeft een wens
        De manier waarop je inspeelt op die wens bepaalt of bezoekers wel of geen interesse tonen.
      3. We geven de voorkeur aan een specialist
        Wie z’n aanbod niet duidelijk afbakent wordt niet ervaren als specialist.
      4. Wie zich oriënteert gaat meestal niet voor de één-na-beste oplossing
        Je wilt dus ervaren worden als dé oplossing.
      5. Bezoekers gaan niet alleen voor kwaliteit en prijs, wie waar koopt draait vooral om service
        Service begint al tijdens de eerst seconde met sfeer, overzicht en hulpvaardigheid.
      6. Of je bezoekers gaan of blijven is secondenwerk
        Vooral de eerste seconden tellen.
      7. Wie zich oriënteert gedraagt zich als water
        Je publiek volgt op internet de weg van de minste weerstand.
      8. Wat heb je aan bezoekers als ze op je website nauwelijks actie ondernemen?
        Doe je bezoekers voorstellen die te aantrekkelijk zijn om niet op te reageren.
      9. Wie zich oriënteert is allergisch voor één ding: gedoe!
        Vraag je voortdurend af hoe je het voor je bezoekers nog makkelijker kunt maken.
      10. We oriënteren met ons verstand, we selecteren op gevoel
        Breng je bezoekers daarom direct in een aantrekkelijke sfeer.
      11. Onbeantwoorde vragen zijn een belangrijke reden om je website te verlaten
        Geef met je website de juiste antwoorden op de juiste vragen.
      12. De meeste websites spelen onvoldoende in op de vraag achter de vraag  
        Wat zijn de diepere pijnpunten en diepere verlangens van je bezoekers?
      13. Bezoekers willen niet weten hoe goed je bent
        Bezoekers willen op je website ervaren dat je precies begrijpt wat ze op willen lossen (en hoe!).
      14. Websites die bezoekers als beste optie ervaren komen geleidelijk in Google bovendrijven
        Zowel je bezoekers als Google geven de voorkeur aan relevante content.
      15. Voor de meeste ondernemers is de website het hart van hun marketing
        Stel bij de inrichting van je website de wens van je bezoekers centraal.

Meer bereiken met je website

Eigenlijk willen je bezoekers op je website maar één ding.

Ze willen het ‘dit-is nou-precies-wat ik-bedoel’ gevoel ervaren.

Twijfels maken dan plaats voor enthousiasme.

Alleen met dat gevoel komen je bezoekers in the mood en krijgen ze zin om actie te ondernemen.

Hoe ervaren je bezoekers in het palet van online-aanbod jouw website?

En hoe zorg je ervoor dat ze aan jouw website de voorkeur geven om hun wens af te handelen?

 

Met Impactory help ik ondernemers om meer te bereiken met hun website.
Bekijk hier Hoe ik je daarmee kan helpen.

 

Impactory 100% marketing

impactory.nl