website optimaliseren

Verveelvoudig de respons op je website

 
Je website ziet er prima uit, maar de respons valt tegen.
 
Je hebt al van alles geprobeerd om meer te bereiken met je website, maar het succes waar je op hoopt, blijft uit. 
 
Komt dit je bekend voor? 
 
Wat is er niet mooier dan een website waar geregeld respons op komt, zodat je klanten vanzelf naar binnen rollen.
 
Het kan. En de oplossing is dichtbij.
 
In dit artikel leg ik uit wat er eigenlijk aan de hand is en wat je er aan kunt doen.
 
 
Eerst even terug in de tijd.
 
Mijn naam is Henk Westerhuis. Met een grafische achtergrond en interesse in publishing en marketing richtte ik in de jaren negentig een bureau op voor promotionele publicaties.
 
Met mijn ervaring die ik op had gedaan bij uitgeverijen in Utrecht en Amsterdam en een reclameureau in Leiden, produceerde ik voor opdrachtgevers fraaie brochures, boeken en ander promotiemateriaal. Dit was een erg leuk leuke tijd waar ik veel samenwerkte met een groot aantal vakmensen, want het maken van drukwerk was flink schakelen tussen creatieve en technische disciplines.
Ook haalde ik veel voldoening uit de respons van opdrachtgevers die mijn drukwerk meestal inzetten voor klantwerving.
 
Geleidelijk kwam internet op en nam het drukwerk af. Maar websites interesseerden mij niet. Papier en inkt, rasterpunten en typografie, dat was mijn wereld.
 
Tot ik mij een aantal jaren geleden ineens realiseerde dat internet een prachtig medium is waarmee iedereen met een goed idee de kans heeft om z’n aanbod te promoten. Maar wie wordt er gevonden als ze je zoeken en in hoeverre heb je hier als ondernemer invloed op? Die vraag intrigeerde mij.
 
Ik ben gaan leren over internet. Honderden blogs en veel boeken. Zo ontstond bij mij de visie dat iedere ondernemer in z’n eigen markt nummer 1 kan worden.
 
Er wordt zo veel bla bla verteld over online marketing. Al die bla bla heb ik teruggebracht tot een handvol inzichten die het verschil maken tussen online marketing die werkt en online marketing die niet werkt. Ook heb ik een lijst aangelegd met tientallen factoren die het bezoekgedrag beïnvloeden. Factoren die bepalen of mensen je wel of niet vinden via Google, of mensen je wel of niet aanklikken als ze je gevonden hebben en natuurlijk of bezoekers wel of geen interesse hebben in je aanbod.
 
Waar het op neerkomt is het volgende.
 
Wie zich oriënteert op een nieuwe aankoop, doet dat in meer dan negen van de tien gevallen online. En waar komen ze dan uiteindelijk terecht? 
Niet automatisch bij de aanbieders met de beste kwaliteit. Niet automatisch bij de aanbieders met de laagste prijs. Ze komen vooral terecht bij de aanbieder die de website het beste heeft afgestemd op het oriëntatiegedrag van bezoekers. Aanbieders die hun bezoekers de beste ervaring leveren (UX, ofwel User eXperience).
 
Met Impactory help ik ondernemers om websites beter af te stemmen op oriëntatiegedrag. In de wereld van online marketing heet dit website optimalisatie.
 
Mijn werkwijze is in de basis heel simpel. Ik overleg met een ondernemer voor welke wens hij online de beste oplossing wil zijn. Vervolgens gaan we aan de slag met de Impactory scan.
 
• Impactory scan
 
Met de Impactory scan check ik een website op ca. 100 punten. Die punten heb ik in de loop van de jaren verzameld en zijn goud waard. In een paar uur heb ik alle hindernissen scherp. Hindernissen zijn obstakels waardoor bezoekers niet soepel door je website vloeien. Met als gevolg dat te weinig bezoekers doen wat je wilt dat ze doen: actie ondernemen.
 
Met de Impactory scan kan ik elke website tot op zekere hoogte helpen optimaliseren. Het gevolg hiervan is dat een website niet alleen meer relevante bezoekers vasthoudt, maar ook aantrekt. Met name mensen die zich oriënteren via Google. Het is de voorbereiding op finetuning…
 
• Impactory finetuning
 
De Impactory webscan helpt om de website in grote lijnen af te stemmen op bezoekers. Het is de basis. Maar op detailniveau kan niemand voorspellen wat het beste werkt. Maar je kunt wel meten wat er gebeurt, interpreteren waarom er gebeurt wat er gebeurt en en bijsturen op basis van de interpretaties van je meetgegevens.
 
Finetuning is een manier om je website op detailniveau steeds beter af te stemmen op je bezoekers. Met als gevolg dat steeds meer bezoekers gaan doen wat je wilt dat ze doen. In marketingtermen: de conversie verbeteren (converteren = omzetten, ofwel bezoekers verleiden tot acties die je doel ondersteunen).
 
Finetuning is een proces waarbij in eerste instantie bezoekgedrag meetbaar wordt gemaakt. De uitkomsten gaan we interpreteren. Vervolgens gaan we kleine dingen aanpassen en bekijken we in hoeverre dit invloed heeft op het resultaat, dus op de conversie. Etc. Zo kunnen we elke website finetunen tot een website uiteindelijk nummer 1 is in de markt. Soms gaat dit snel, soms kan dit jaren duren. Hoe snel het gaat is vooral afhankelijk van de markt waarin je actief bent, dus hoeveel vraag en hoeveel aanbod. 
 
• Impactory verheldering
 
Om leidend te worden in de markt moet je vooraf dus goed voor ogen hebben op welk terrein je precies nummer 1 wilt worden. En omdat bezoekgedrag niet alleen wordt bepaald door wat je levert, maar ook door hoe je levert, vertalen we doelen van ondernemers naar oplossingen voor bezoekers.
Omdat bezoekers – zoals we eerder al aangaven – voor de beste oplossing gaan, helpen we ondernemers na te gaan voor welke oplossing ze nummer 1 kunnen en willen worden. Deze oriëntatie noemen we Impactory verheldering.
 

 
Met Impactory kan ik je op de volgende manieren helpen:
 
A.  Imactory verheldering
 
Eénmalige sessie van 2 à 4 uur.
 
Aan de hand van expertise, huidige marktpositie, ontwikkelingen,
kansen en ambitie overwegen we met elkaar je mogelijkheden en kansen.
 
Met als doel: een heldere en kansrijke uitdaging om leidend te worden in je markt.
 
Resultaat
Motiverend antwoord op de vraag: 
Voor welke wens willen wij dé oplossing zijn?
 
€  795
 

 
B.  Impactory webscan
 
Aanbeveling aan de hand van een web-scan.
 
Aan de hand van 100 factoren leveren wij een web-scan.
Verbeterpunten komen aan het licht.
 
Met als doel: een helder overzicht van verbeterpunten, 
dus drempels die bezoekers ervaren.
 
Resultaat
Verbeterpunten die het verschil maken.
 
€  795
 

 
C.  Impactory finetuning
 
Procesmatige aanpak om nummer 1 te worden.
 
Aan de hand van resultaten via Google Analytics helpen wij je met een periodieke finetuning, dus voortdurende verbetering.
 
Met als doel: voortdurend beter worden, tot je nummer 1 bent.
 

Resultaat

 

Voortdurende responsverbetering in overleg.

 
Finetuning heeft pas zin als duidelijk is voor welke wens je website de oplossing is. En als de verbeterpunten van de wegscan zijn doorgevoerd. 
 

 
Impactory webscan of Impactory verheldering?
 
Verveelvoudig de respons op je website met een kleine investering die zich vele malen terugverdiend.
 
Met onderstaande toelichting wordt direct duidelijk wat voor jouw website de beste keuze is.
 
A.  Impactory webscan
 
Je wilt meer respons op je website.
Je hebt duidelijk voor ogen waarmee je NR 1 wilt worden.
 
We raden je aan om gebruik te maken van de Impactory webscan.
 
Met een relatief kleine investering ontvang je een gedetailleerd overzicht van verbeterpunten waarmee je je website direct kunt optimaliseren. Vaak gaat het om kleine aanpassingen die een groot verschil maken. Met als gevolg: gegarandeerde responsverbetering.
 
Daarna kun je kijken of je geïnteresseerd bent om je website ook te laten finetunen (Impactory finetuning).
 
€  795
 
tijdelijk € 495 excl. btw 
+ niet tevreden, geld terug garantie
 
 
B. Impactory verheldering
 
Je biedt met je website van alles aan, maar je bent daarmee ook erg inwisselbaar.
Het is nog niet helemaal duidelijk voor welke wens je dé oplossing wilt zijn.
In verband met de concurrentie is het wellicht ook beter je te specialiseren, zodat je sneller en makkelijker de NR 1 kunt worden. 
 
Met een relatief kleine investering krijg je inzicht in de vraag waar je kracht op internet ligt. Met welke belofte je in korte tijd veel meer aantrekkingskracht krijgt. 
 
Dit doen we in de vorm van advies en overleg.
 
Prijs  795
 
tijdelijk € 495 excl. btw 
+ niet tevreden, geld terug garantie
 

 
Wat krijg ik voor mijn geld?
 
Bij de Impactory webscan leveren we een lijst met verbeterpunten.
Deze verbeterpunten helpen je om:
– beter in Google zoekmachine zichbaar te zijn
– meer bezoekers op je website te krijgen
– meer bezoekers op je website te laten doen wat je wilt dat ze doen.
 
Bij Impactory verheldering help ik ondernemers mee om duidelijk te krijgen hoe zij zich gunstiger kunnen verhouden tot andere aanbieders en tot een specifieke wens die mensen graag tegen betaling in vervulling willen laten gaan (of specifieke wensen).
 
Omdat mensen die zich oriënteren gaan voor de beste oplossing is het voor ondernemers noodzakelijk om helder voor ogen te hebben voor welke wens zij dé oplossing willen zijn.
 
Duur: 1 sessie van (maximaal) 4 uur.
 

 
Antwoorden op veelgestelde vragen.
 
Hoe weet ik of de uitkomst van de wegscan mij wat oplevert?
 
Zowel voor de Impactory webscan als Impactory verheldering geldt de garantie: niet tevreden, geld terug. Deze garantie geven wij omdat wij overtuigd zijn van de meerwaarde en omdat we de twijfels willen wegnemen. 
Deze garantie is geldig tot 90 dagen na levering van de dienst.
 
Doe je ook een zoekwoorden onderzoek?
Veel ondernemers hebben het idee dat zoekwoorden de oplossing zijn, maar zoekwoorden zijn een middel. Impactory webscan neemt zoekwoorden wel mee in het onderzoek, maar het is slechts een fractie van de scan.
Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek zit niet in de wegscan, maar kan wel worden uitgevoerd. Zie ook Impactory finetuning.
 
Is het niet handiger om aandacht te besteden aan social media?
 
In de praktijk blijkt dat social media wel leidt tot meer bezoekers. Vaak zijn dat niet de bezoekers die klant worden. Het zijn vaak mensen die overal en nergens koekeloeren. Het is beter om bij het begin te beginnen: het oplossend vermogen van je website verbeteren. Als je website zorgvuldiger is afgestemd op de gewenste bezoekers en hun zoekgedrag, dan trekt je website ook meer bezoekers aan, bijvoorbeeld door aanbevelingen van tevreden bezoekers en klanten.
 
 
Is de webscan wel voor mijn website of webshop geschikt?
 
Het is logisch dat je je afvraagt of de webscan ook in jouw geval wat oplevert.
Als het doel van je website (of webshop) is dat je meer bezoekers actie ondernemen 
dan is het zeker zinvol. Tenzij één op de vier bezoekers klant wordt, dan heb je een zeer goede website, maar in de praktijk blijkt dat van de honderd bezoekers niet veel meer dan één procent klant worden. Bij de meeste websites valt er van alles te verbeteren en verdien je je investering snel terug.
 
 
Kunnen we onze website ook zonder webscan laten finetunen?
 
Als je je website door Impactory wilt laten finentunen kan dat. We beginnen altijd met de Impactory webscan. Het is de makkelijkste manier om snel te komen tot verbeteringen.
Vervolgens gaan we aan de slag met finetuning. Wil je je website door ons laten finetunen, dan is de Impactory webscan gratis. 
 

Verbeter je website en maak een risicoloze keuze: 
 
• Imactory verheldering
 
Een helder antwoord op de vraag op wie je je het beste met je website kunt richten.
 
€ 495 exlc. btw 
(niet goed geld terug)
 
Ja ik wil graag een brainstormsessie over de vraag op welke wens in de markt wij ons het beste kunnen richten.
 
bestel
 
Klik hier om je aan te melden
 

 
• Impactory webscan
 
Verbeterpunten die het verschil maken
 
€ 495 excl. btw
(niet goed geld terug)
 
Ja, ik wil graag een webscan laten uitvoeren.
 
bestel
 
Klik om je met formulier aan te melden.
 

 
• Impactory support
 
Voortdurende responsverbetering met als start gratis webscan. 
prijs in overleg (afhankelijk van website omvang en complexiteit)
 
Ja, ik wil graag vrijblijvend een prijsopgave voor periodieke verbetering van mijn website op basis van marktgegevens (Google Analytics).
 
Bestel
 
Klik voor een gratis prijopgave.
 

 
Heb je een vraag over je website of over websiteverbetering?
 
Neem gerust contact op.
 
Impactory
 
mail    info@impactory.nl
whats app    06 24810140
sms    06 24810140
telefoon    06 24810140
(ivm overleg ben ik niet altijd telefonisch bereikbaar)