De spiraal omhoog

De spiraal omhoog – planmatig voorsprong opbouwen met je website.

> leestijd: 5 minuten

 

Fijn dat je even de tijd wilt nemen om dit artikel te lezen.

Voor meer dan 90% van de niet-alledaagse aankopen begint de oriëntatie online.
Mijn overtuiging is dat websites die hun bezoekers een betere ervaring geven voorsprong opbouwen.
 En dat de snelste groeiers uiteindelijk de nummer één worden in hun markt.
Online liggen dus grote kansen (maar ook bedreigingen).

Meer bezoekers of een betere bezoekerservaring?

Veel online bureaus kunnen niet alleen hele aantrekkelijke websites maken, maar ook adviseren over SEO (search engine optimalization).

SEO draait om verbetering van vindbaarheid, vooral met zoekwoorden.

Met een zoekwoordenonderzoek verzamelen specialisten systematisch passende zoektermen. Met als doel: betere zoektermen verwerken in je website en daardoor beter gevonden worden. Zo scoort Impactory hoog met de zoektermen ‘online + bezoekerservaring‘ en ‘bezoekerservaring + website‘.

Op zich is SEO een prima aanpak voor meer bezoekers.
Maar meer bezoekers op je website is geen garantie voor meer klanten.

In de praktijk zie je dat veel bezoekers alweer na enkele seconden vertrekken, omdat websites onvoldoende aansluiten op wensen. Met zoektermen kun je wel komen tot meer bezoekers, maar het is niet dé oplossing voor meer omzet.

Google stelt dat de bezoekerservaring het allerbelangrijkste is om boven te komen drijven.

Daar geloof ik ook in.

“Een goede ervaring is in alle opzichten de beste reclame voor je aanbod.”

Hoe geef je bezoekers een ervaring die enthousiast maakt en aanzet tot de gewenste actie?

Door je bezoekers centraal te stellen, in plaats van de Google-zoekmachine.

Daarom dus aandacht voor de bezoekerservaring online (VEO).

  VEOVisitor Experience Online

De spiraal omhoog met VEO

Wie zich oriënteert op een aankoop, oriënteert zich op de vraag: ‘wie is een goede specialist om mijn wens in vervulling te laten gaan?’. En als je kunt kiezen, dan kies je de beste optie. De optie die het beste aansluit op je wensen.

Enkele voorbeelden:

Je horloge doet het niet meer. Batterijtje natuurlijk. Dus ga je op zoek naar een nieuw batterijtje, een goed batterijtje met garantie, voor een redelijke prijs (en bij het afrekenen geen rare verrassing met verzendkosten). Je vindt in een tel een website gespecialiseerd in kleine batterijen. De envelop met het batterijtje komt de volgende dag binnen en even later loopt je horloge weer als een trein.

Een onvergetelijke trip naar de geisers op IJsland. Een mooie aanbieding waarbij je zelf het aantal dagen kunt bepalen en ook wat je wel en niet wilt zien. Inclusief huur van een degelijke terreinwagen en ook de overnachtingen onderweg in één klap geregeld. Een dag na de reservering verrast ‘de website’ je met een schitterend dag-tot-dag overzicht van je geplande reis, in je brievenbus. 

Verrast worden door kwaliteit, gemak en service, dat is de cocktail waar we vrolijk van worden. Daarom handelen we alles graag af op websites die dit begrijpen. En goede ervaringen vertellen we graag door aan anderen.

En nu de essentie…

Waarom nummer één worden in je nichemarkt?

Nummer één organisaties trekken met hun opvallende service geleidelijk steeds meer klanten aan. En die aantrekkingskracht gaat op den duur ten koste van nummer twee, drie en de rest van de markt. Probeer daarom online nummer één te worden, op welk gebied dan ook.

– Nummer één organisaties vallen op door hun expertise
– Nummer één organisaties onderscheiden zich in gemak en service
– Nummer één organisaties staan op den duur onbetaald bovenaan

Wat wil je voor je bezoekers als beste afhandelen?

– VEO is geen truc om even snel bovenaan in Google te komen
– VEO is een mentaliteit om met je specialisme de beste te willen zijn
– VEO is een proces van voortdurende verbetering van klantervaringen

Met een heldere niche en de ambitie om nummer één te worden, maak je bij bezoekers enthousiasme los.

  Waar komen mensen die zich oriënteren nu terecht?
      Bij jouw website of bij een andere?

Heb je zo af en toe het idee dat je omzet mist?
Of wil je met een nieuw project leidend worden in een bestaande of nieuwe markt?

Online bezoekerservaringen verbeteren, dat is mijn specialiteit.

Neem contact op als je online meer wilt bereiken.

Fijne dag.

Henk Westerhuis

Samengevat

De Spiraal Omhoog
oriënteren begint vrijwel altijd online
maar waar komen mensen die zich oriënteren terecht?
steeds vaker bij websites die bezoekers als beste ervaren
deze websites trekken op den duur de meeste omzet aan
de vraag is dus: waarin wil je nummer één worden (en blijven)?

 

Je doel sneller bereiken

In veel gevallen kan een website met kleine aanpassingen al aanzienlijk beter scoren.

Stuur een berichtje voor een afspraak:

Contactformulier

Na ontvangst van je bericht nemen we contact op voor het maken van een afspraak.

 


tijdelijk aanbod`
Tijdelijk bied ik de eerste drie uur aan voor € 99 *.
Voor ondernemers een kans om inspiratie op te doen voor hun website(s).
Voor mij een aantrekkelijke manier om in contact te komen met ondernemers die veel meer met hun website willen bereiken.

geldig zo lang dit aanbod hier vermeld staat.


 

Impactory online marketing, actief in regio Leiden, Haarlem, Haarlemmermeer en Bollenstreek

Impactory online marketing, gevestigd in Hillegom

 

 

 

 

 

Impactory – Hillegom