Planmatig meer omzet online

Wie kiespijn heeft, gaat naar de tandarts.
Als je auto stuk is, bel je een garage.
Als je koelkast het niet doet, koop je een nieuwe.

Maar….

…wat doe je als je website omzet mist?

De meeste ondernemers weten niet of hun website omzet mist.
Laat staan hoeveel.
En wie wel een vermoeden heeft, stelt vaak de verkeerde diagnose
(namelijk: te weinig omzet, dus werken aan betere vindbaarheid).

Een korte uitleg.

Voor niet-alledaagse aankopen oriënteert vrijwel iedereen zich online.

Websites zijn dus voor steeds meer ondernemers hét medium voor het aantrekken van nieuwe klanten.

Maar wat bepaalt de aantrekkingskracht van een website…

Mensen die iets opgelost willen hebben, gedragen zich als water.
Ze volgen de weg van de minste weerstand.

Ze geven de voorkeur aan websites met de beste oplossing en de makkelijkste afhandeling. Dus websites met de beste bezoekerservaring.

 

  Websites met de beste bezoekerservaring
……zetten de meeste bezoekers om in klanten.

 

Je omzet verbeteren met je website kan in twee stappen:

1  wat wil je voor je bezoekers als beste oplossen?

2  hoe zorg je ervoor dat je daarin de makkelijkste wordt?

De meeste ondernemers richten zich op betere vindbaarheid (SEO – search engine optimalisatie).
Maar wat heb je aan betere vindbaarheid ván je website als bezoekers óp je website niet het gemak vinden wat ze zoeken. Dan zijn ze na vijf of tien seconden weer vertrokken (hoge bouncerate).
Bovendien: Google beloont een betere bezoekerservaring met betere vindbaarheid.

Heb je ook weleens het idee dat je website omzet mist?

Begin bij het begin: een gesprek over je online doel.

Zet je twijfel overboord en maak een afspraak.