Drie redenen om je website te verbeteren

De meeste ondernemers kunnen veel meer uit hun website halen. Maar hoe?
Maak kennis met drie inzichten die je helpen om anders naar je website te kijken.

1.
Wie zich oriënteert, is niet op zoek naar de één-na-beste oplossing

De meeste websites zien er prima uit. Maar waarom valt de repsons dan tegen?

Bij online marketing gaat het er niet om dat je website de mooiste is. Het gaat er om dat je bezoekers je ervaren als dé oplossing.

Je website verbeteren begint daarom met een belangrijke vraag:
Voor welke wens wil ik dé oplossing zijn‘?
Met het antwoord op deze vraag maak je duidelijk voor welke zoekopdracht je nummer één wilt zijn.

 

2.
Je website als ecosysteem

Een ecosysteem is in de natuur een wisselwerking tussen elkaar versterkende soorten.

Door je website te beschouwen als een ecosysteem wordt helder hoe ondernemer en publiek elkaar kunnen helpen. Maar wie neemt het initiatief?

Wacht je af tot je bezoekers bij je gaan bestellen, of zet je als ondernemer met hulpvaardigheid je publiek in beweging?

Je website is een ideaal medium om mensen te helpen en zo relaties op te bouwen. Met je website kun je publiceren en je kunt bezoekers uitnodigen om te actie te ondernemen.

Naarmate je je bezoekers beter helpt, geven meer bezoekers aan jouw oplossing de voorkeur.
Welke vragen liggen ten grondslag aan het oriëntatiegedrag van het publiek dat je aan wilt trekken? En met welke antwoorden maak je ze blij?
Door voortdurend na te gaan hoe je je bezoekers nog beter kunt helpen zullen nog meer bezoekers aan jouw website de voorkeur geven.
Het aanleggen van een online ecosysteem is de manier om een band op te bouwen met de mensen die zich oriënteren.

 

3.
Je website promoten of je website optimaliseren?

Doen te weinig bezoekers op je website wat je wilt dat ze doen? Wat doe je dan?


Veel ondernemers investeren in het promoten van hun website. Maar hoe effectief is dat als je bezoekers er nauwelijks doen wat je wilt dat ze doen?

Promotie van je website is bovendien een activiteit die voortdurend vraagt om herhaling.
Verbetering van je website is een eenmalige actie die voortdurend bijdraagt aan een beter resultaat.

Meer bezoekers met een betere website
Met een betere website zet je niet alleen meer bezoekers om in klanten. Een betere website trekt ook meer bezoekers aan:
• meer bezoekers die je vinden met een zoekmachine;
• meer bezoekers die via via van je website hebben gehoord.

Conversie
De mate waarin je bezoekers doen wat je wilt dat ze doen heet conversieratio. Conversie betekent in de wereld van online marketing: bezoekers omzetten in klanten. Je website verbeteren betekent dus dat je streeft naar een hogere conversieratio. Dus dat meer bezoekers op je website gaan doen wat je wilt dat ze gaan doen.

 

Van leveringsgericht naar oplossingsgericht

Deze drie inzichten kunnen je helpen om anders naar je website te kijken.

• voor welke wens wil je nummer één zijn?
• hoe kun je je bezoekers beter helpen?
• hoe zorg je ervoor dat meer bezoekers gaan bestellen?

Wil je je website structureel verbeteren?
Bekijk dan ook de drie factoren die het succes van je website bepalen. Of neem contact op.

 

 

Bekijk ook eens:

Meer verdienen met je website. Maar hoe?

Waarom een goed idee voor elke onderneming van levensbelang is

Maak van je website een ervarium