De drie factoren die het succes van je website bepalen

Als je bezoekers niet doen wat je wilt dat ze doen, dan kun je daar wat aan doen.
Er zijn drie factoren waarmee je invloed hebt op de aantrekkingskracht van je website (meer zijn er niet). Probeer deze factoren beter af te stemmen op je doel en op je bezoekers.

 

• POSITIONEREN
Voor welke wens wil je dé oplossing zijn?

• INSPIREREN
Hoe breng je bezoekers in the mood?

• ACTIVEREN
Hoe gaan meer bezoekers actie ondernemen?

 

Door je website te verbeteren aan de hand van deze factoren trek je betere bezoekers aan. Je bezoekers gaan vervolgens vaker doen wat je wilt dat ze gaan doen: actie ondernemen.
Lees hieronder meer over de factoren.

 

• POSITIONEREN

Wie zich oriënteert wil weten voor welke wens je dé oplossing bent.
Elke wens vraagt om speciale aandacht, dus om een specialisme.
Voor welke wens wil je dé oplossing zijn?

merkidee
De automarkt geeft een mooi inzicht in positioneren. Auto’s zijn er in overvloed, maar wat bepaalt je voorkeur?

Elk automerk heeft een idee over autorijden.
Met dat idee trekt ieder merk publiek aan met een bepaalde voorkeur.

Het idee van Volvo is veiligheid, het idee van Porsche is snelheid, het idee van Landrover is avontuur.

Wat doen merken die opvallend veel publiek aantrekken? Ze delen een idee waar ze in geloven met hun publiek.

van idee naar belofte
Marketing is een spel dat draait om ideeën. Ook online.
Op welk idee is je merk gebaseerd? Wat beloof je aan je bezoekers dat je voor ze oplost? Welke marktpositie ga je claimen?

 

• INSPIREREN

Je bezoekers willen maar één ding: een prettige ervaring.
Hoe breng je je bezoekers in the mood?

sfeer en content
Je bezoekers komen pas in actie als ze het gevoel hebben dat je dé oplossing bent.
Dat gevoel krijgen je bezoekers als je website uitstraalt wat je belooft.
Stel jezelf om te beginnen een paar vragen:
• Wat is mijn kernverhaal?
• Wat willen mijn bezoekers weten en beleven?
• Hoe kan ik mijn bezoekers beter helpen?

van leveren naar oplossen
Naarmate je beter weet wat je bezoekers willen oplossen (en hoe), dan kun je je website daarop afstemmen.

Je gaat er dus niet van uit wat je wilt vertellen.
Je gaat er van uit wat je bezoekers willen ervaren.

Met welke ingrediënten en sfeer komen jouw bezoekers in the mood?

 

• ACTIVEREN

Je bezoekers willen één ding niet en dat is gedoe. Je bezoekers komen juist naar je toe om je website te verlaten met minder gedoe.
Maak het je bezoekers dus zo makkelijk mogelijk.

Het gaat er niet alleen om dat je de juiste content samenstelt. Het gaat er ook om dat je de juiste content vloeiend beschikbaar maakt. Makkelijk, overzichtelijk, stijlvast en in de juiste volgorde.

meer respons
Hoe help je je bezoekers hun wens in vervulling te laten gaan. Hoe neem je met je website zo veel mogelijk drempels weg?

Door alle bottlenecks uit je website te halen gaan meer mensen doen wat je wilt dat ze gaan doen.

• Bepaal wat de gewenste acties zijn.
• Maak de gewenste acties makkelijk.
• Stuur je bezoekers via aantrekkelijke content naar de juiste acties.

 

Positioneren, Inspireren, Activeren

Laat meer bezoekers doen wat je wilt dat ze doen.

Door de drie factoren te finetunen kunnen de meeste ondernemers hun online aantrekkingskracht aanzienlijk verbeteren.

Meer weten over positioneren, inspireren of activeren? Binnenkort gaan we met artikelen meer op deze onderwerpen in.

Wil je er nu al meer over weten? Neem dan contact op.

 

 

Bekijk ook eens:

Meer verdienen met je website. Maar hoe?

Waarom een goed idee voor elke onderneming van levensbelang is

Maak van je website een ervarium